ارتقاء دوربین مدار بسته آنالوگ به آی پی
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
ارتقاء دوربین مدار بسته آنالوگ به آی پی
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:25

حق انتخاب صرفه جویی در هزینه ، سرعت اجرا و رضایت مندی مواردی است که اگر کاربر نهایی قصد دارد سیستم نظارتی، کنترل دسترسی و یا اینترکام آنالوگ خود را به آی پی ارتقاء دهند . با استفاده مجدد کابل های موجود می تواند از آنها بهره ببرد . استفاده مجدد از کابل های موجود به دلایل زیر باید مورد توجه قرار گیرد . 

نیازی به خرید و کشیدن کابل های جدید نخواهد بود ، استفاده حداکثری از سرمایه کابلی موجود.

از آنجایی که کابل کمتر یا هیچ کابلی نصب نمی شود مجموعه در حالت عملیاتی باقی می ماند .

صرفه جویی حاصل از استفاده از کابل های موجود را می توان صرف خرید دوربین مداربسته بهتر و بیشتر نمود .

مکان هایی مانند آسانسور،تونل،معدن ،مترو و ایستگاه های قطار دسته هایی از کابل های به هم پیوسته دارند و عموما باید از کابل هایی که قبلا کار شده استفاده کنند .

از جایگزین ها فیبر نوری ارزانتر هستند .

دیگر نیاز به جمع آوری و بازیافت کابل های قدیمی نخواهد بود .

تعداد اندک گزینه ها:

در چند دهه ی گذشته ده ها میلیون دوربین مدار بسته آنالوگ از طریق کابل های کواکسیال به تجهیزات ضبط و کنترل متصل شده اند . در واقع حدود 80% از دوربین هایی که با کابل کواکسیال نصب شده اند ، دارای طول کابلی بیشتر از استاندارد 100 متری اترنت بوده و به طور میانگین کابل هایی به طول 150-150 متر دارند .

در حال حاضر به بسیاری از مشتریان سیستم های امنیتی گفته می شود که تنها راه نصب یک شبکه نظارتی ویدئویی آی پی ، جمع اوری تمام کابل های کواکسیال قدیمی و کابل کشی گسترده بر اساس ساختارکابل کشی CAT5/6 است . اما تکلیف کابل های بلند دوربین های آنالوگ قبلی چیست؟ دوباره به مشتریان توصیه می شود از ساختار UTP CAT5/6 استفاده کنند و به آسانی در فواصل کمتر از صد متر سیگنال را مجددا" تولید کنند.  در ضمن در IDF نقاط میانی (البته اگر بتوانید یکی از آنها را پیدا کنید) می بایست یک منبع تغذیه برای اکستندر/ریپیتر کابل در نظر بگیرید . مجموعه این کار ها هزینه سنگینی را به دنبال دارد .

یک جایگزین عملی :

گزینه دیگر به جای سناریوی زمان و پرهزینه بالا استفاده از کابل های موجود و به کارگیری یک سیستم انتقال آی پی هایبرید است .

در حال حاضر سیستم هایی برای ارتقاء به آی پی در بازار وجود دارند که فن اوری (آی پی روی هر کابل) نامیده می شوند و به کاربر نهایی یا نصب کننده اجازه می دهند تا به کارگیری کابل های نسل قبل از مزایای سیستم POE در تغذیه و اترنت در فاصله های طولانی بهره ببرند . اصولا با این فن آوری می توان از هرنوع کابلی مجددا استفاده کرد به شرطی که در شرایط مناسبی قرار داشته باشد . بنابراین چه این کابل ، کابل کواکسیال ، UTP ، دو رشته ای یا هر نوع کابل مسی دیگر تابیده شده یا غیر تابیده شده باشد می توان از آن در ارتقاء به آی پی استفاده کرد. این فن آوری قدرتمند ارتقاء به آی پی ، نصب کننده ها را به جعبه ابزاری با گزینه های فراوان و مزایای مربوط به آنها مجهز می کند تا برای ارتقاء به آی پی به مشتریان خود ارائه دهند .

( آی پی روی هر کابل) نامیده می شوند و به کاربر نهایی یا نصب کننده اجازه می دهد تا با بکارگیری کابل های نسل قبل از مزایای سیستم POE  در تغذیه و اترنت در فاصله های طولانی بهره ببرند .  اصولا با این فناوری می توان از هز نوع کابلی مجددا" استفاده کرد به شرطی که در شرایط مناسبی قرار داشته باشد .بنابر این چه این کابل ،کابل کواکس، UTP ، دو رشته ای یا هر نوع کابل مسی دیگر تابیده شده باشد می توان از آن در ارتقاء به آی پی استفاده کرد . این فن آوری قدرتمند ارتقاء به آی پی ، نصب کننده ها را به جعبه ابزاری با گزینه های فراوان و مزایای مربوط به آنها مجهز می کند تا برای ارتقاء به آی پی به مشتریان خود ارائه دهند .

(آی پی روی هر کابل) جنبه های فنی و  مزایای آن

اجازه استفاده از هز نوع کابل ، تقریبا در هر فاصله ای و با هر نوع توپولوژی را می دهد .

محدودیت 100 متری اکستندر/ ریپیتر دیتای اترنت را ندارد .

در فواصل طولانی 50 وات توان POE جهت ابزارهای آی پی ( دوربین ، ینترکام ، کنترل دسترسی و غیره ) را فراهم می کند .

از یک کابل برای تامین آی پی و اتصال POE به چندین دوربین یا ابزار استفاده می کند .

دارای سیستم خطایابی و مانیتورینگ کارآمد است .

انعطاف پذیری و صرفه جویی در هزینه:

انعطاف پذیر بودن فناوری ( آی پی روی هر کابل) باعث می شود ارتقاء به آی پی ، کم هزینه ،ساده و یکپارچه شده و نیازی به سیم کشی گسترده همراه با بالابر و نردبان نباشد .

قبلا هرگاه شخصی قصد ایجاد زیر ساخت یک شبکه اترنت جدید را داشت ، عموما این پروژه طی یک عملیات تخریبی پرهزینه انجام می گرفت ، حجم پروزه ، هزینه نسبتا" زیاد و عملیات تخریبی وسیعی را به کاربر نهایی برای ارتقاء شبکه تحمیل می کرد . به عنوان مثال در یک بیمارستان ، به ندرت کسی زیر بار جابه جا کردن بیماران یا تعطیل کردن یک بخش می رود ، برای یک بیمارستان خصوصی تعطیل کردن یک بخش به معنای کاهش درآمد و کاهش کیفیت مراقبت خواهد بود . بنابراین چنین بیمارستانی به دنیال ارتقاء سیستم نظارتی خود باشد ، فن اوری هایبرید آی پی می تواند بسیار منطقی به نظر برسد .

گوناگونی کابل ها و همبندی ها :

واقعیت امر در بیشتر زیر ساخت های کابل کشی ساختمان است که در طول زمان سیم کشی زیادی در شکل ها و اندازه های مختلف صورت گرفته است . بعضی ممکن است فقط آن را دردسر ساز ببینند در حالی که دیگران ممکن است ان را به عنوان منبع قابل بهره برداریدر نظر بگیرند . فن اوری آی پی روی هر کابل ، عملیات شبکه ای چند نقطه ای با استفاده از هر نوع کابل کشی با هر نوع هم بندی ستاره ای ، حلقه ای و خطی و با هر ترکیبی از انها را ممکن می سازد .

می دانیم که محدودیت فاصله نقطه به نقطه در اترنت معمولی 100 متر با استفاده از کابل های utp است . چنانچه این فاصله بیشتر باشد بایستی در مکان های بعضا نا مناسبی از مجموعه ، اتاقک های IDF تعبیه شود ت مکانی برای ریپیتر های دیتا و منبع تغذیه ایجاد شود . این کارمعمولا مستلزم ایجاد یا نصب اتاقک یا محفظه های قابل قفل شدن است .

به طور معمول بیشتر دوربین های آنالوگ در فواصل بیش از 150 متر نصب شده ناد . بنابراین با در نظر گرفتن محدودیت فاصله 100 متری اترنت ، رسیدن به این فاصله 150 متری مستلزم بکارگیری حداقل یک IDF جدید به همراه ریپیترهای اترنت می باشد . فراموش نکنید که محفظه IDF نیاز به منبع تغذیه دارد . تمامی این موارد به معنای پرداخت هزینه های اضافی جهت ایجاد محفظه IDF ، منبع تغذیه ، ریپیتر ، هزینه اجرایی و ... است . 

با بهره گیری  از راهکار هایبریدی (آی پی بر روی هر کابل) تا 56 ولت برق DC  POE از اتاق کنترل خواهیم داشت که تا 50 وات مابین دوربین ها /دیوایس های آی پی نهایی توزیع می شود .دیگر هیچ ریپیتری نیز لازم  نیست . دوربین ها / دیوایس های آی پی می توانند از همان UPS  دیگر تجهیزات اتاق کنترل تغذیه شوند . به همین سادگی

محصولات تبدیل به آی پی بر پایه کوآکس در بازار امروز یا نقطه به نقطه هستند . یعنی یک فرستنده گیرنده با تغذیه در محل (لوکال) در دوربین و یک فرستنده گیرنده با تغذیه لوکال در اتاق کنترل وجود دارد . یا از طریق یک پورت POE روی یک سوئیچ POE تغذیه می شوند. این روش در سیستم های چند دوربینه کارایی ندارد . با یک هاب گیرنده آی پی هایبریدی در اتاق کنترل ، با پشتیبانی از چندین فرستنده و گیرنده راه دور و دوربین هایشان پتانسیل سیستم به حداکثر می رسد . این فن آوری این قابلیت را نیز دارد که تنها از یک کابل جهت اتصال چندین دوربین به آی پی ، اسان بودن ، کم هزینه بودن و کار کمتر است و در عین حال مشتری از سرمایه کابل های قبلی بیشترین استفاده را می برد .

این تصویر مفهوم دوربین های چندگانه بر روی یک کابل را نشان می دهد .

امکان ارتقای تدریجی به آی پی :

افزایش یافتن فاصله انتقال فوق العاده است . انعطاف پذیر بودن هم بندی کابلکشی ها نیز خیلی خوب است اما بهترین قسمت این فناوری این است که به مشتری امکان انتخاب می دهد که کدام دوربین یا دیوایس و در چه زمانی تعویض شود. همه استطاعت آن را ندارند که به یکباره تمام شبکه را به آی پی ارتقاء دهند . مهمترین نکته این است که قابلیت لازم را درمکان صحیح داشته باشیم . با این فن آوری آی پی هایبریدی می توان تنها یک دوربین از چند دوربین در یک مکان را خارج و جایگزین نمود که باعث کیفیت و محدوده تصویر بیشتر خواهد شد . تمامی این گزینه ها این امکان را به کاربر نهایی می دهند تا بتواند اثر اجرای این پروزه را در برنامه کاری خود ملاحظه و کنترل کند .

راهکار های تبدیل واسطه آی پی روی هر نوع کابل تنها به پشتیبانی از دوربین های آی پی نمی شود . به خاطر انعطاف پذیری در استفاده از هرنوع کابل یا هم بندی ، به راحتی می توان از انها برای فراهم کردن اترنت POE  جهت کنترل دسترسی ، پشتیبانی نقاط دسترسی وایرلس ، تلفن های آی پی ، ایستگاه های ورود یا هر کاربرد دیگر با انتقال از طریق اترنت استفاده کرد .

نتیجه گیری :

برتری این راهکار هایبریدی انعطاف پذیر، سادگی طراحی و کاربرد آن است . راه اندازی آسان ، دیتا قوی و مطمئن است و در هزینه ها صرفه جویی می شود . این فن آوری نصب کننده های بیشتری را قادر می سازد تا برای یک پروژه ارتقا به آی پی ، با استفاده از شبکه کابل های نسل قبل گزینه های جدیدی از نظر مالی و توسعه سیستم به همراه داشته باشند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: